1- Dönemin başında her ders sorumlusunun, ders bilgi paketi doğrultusunda dersin işleyişi hakkında bilgilendirme yapıp farkındalık yaratması,
2- Derslerin interaktif olarak işlenebilmesi için hasta üzerinde veya görsel bilgi sağlayabilecek teknolojilerin kullanımı ile profesyonel ortamın simüle edilmesi ve öğrencinin duruma uygun yorum geliştirmesi ve fikir üretmesinin sağlanması,
3- Dışarıdan öğretim elemanları tarafından verilecek derslerin içeriklerinin dönemin başında dersi verecek olan öğretim elemanı ile konuşularak gözden geçirilmesi ve dersin fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimine uygun olarak modifiye edilmesi,
4- Dışarıdan alınan temel bilimler derslerinin devamlılığının sağlanması ve gerektiğinde eksik kalınan konuların bölüm öğretim üyeleri tarafından tespit edilip değerlendirilmesi ve eksikliklerin tespit edilip tamamlanması,
5- Pratik derslerde kullanılan cihazların sayılarının artırılması ve pratik eğitimlerin daha fonksiyonel hale getirilmesi,
6- Pratik derslerde öğretim üyelerine düşecek öğrenci sayılarının azaltılması için öğretim üyesi sayısının artırılması,
7- Pratik derslerde uygulamanın genişletilerek pratik ders saatlerinin daha verimli kullanımı ( ders sonunda veya bir sonraki dersin başlangıcında yapılacak küçük sınavlar vb uygulamalar ile ders saati içerisinde öğrencilerin konuyu öğrenecek kadar pratik yapması sağlanmalı),
8- İkinci ve üçüncü yıl sonunda yapılan yaz uygulama eğitimi sınavının puanlama sistemi için bir standart oluşturulması,
9- Erasmus ve ulusal değişim programlarının öğrenciye anlatılıp tanıtılması,
10- Performansın ve motivasyonun artırılması için öğrencilere yönelik teşvik ve ödül sisteminin getirilmesi.